Table of Contents
ToggleCe am învățat după Sold-Out la Sala Palatului?
Bună dimineața, tuturor!
Astăzi este despre o vânzare indirectă, despre content și puterea brandingului și despre răbdare.
În Noiembrie 2023 Mădălin ne-a propus să ne alăturăm proiectului „Ne-am cam aruncat” și să facem reclamele pentru vânzarea biletelor la Sala Palatului.
Cunoscând foarte bine modul de lucru al băieților din organic și toată munca pe care o depun în spate, n-am ezitat și am acceptat proiectul.
Strategia propusă de noi a fost în baza ecosistemului de content și branduri personale și a fost alcătuită din 3 etape:
- 1 banner inițial pentru awareness care să genereze și trafic
- 1 banner adițional pentru generare trafic și un videoclip care să adune vizionări pentru a ține memoria proaspătă mereu
- Retargetarea masivă a userilor care au făcut click-uri sau vizionări în etapele 1 și 2.
În noiembrie am început cu o campanie de 20 de zile pe București și Ilfov folosind bannerul evenimentului și am ales obiectivul de trafic care să trimită în pagina de vânzare a biletelor. Pentru această etapă ne-au fost alocați 5.000 RON.
La finalul etapei 1 și după un reach de 250.000 de oameni, am adus în IaBilet 8.974 de click-uri la un CPC de 0.56 RON.
Din 15 decembrie etapa a 2-a a început și ea prin campanii de awareness și engagement. Traficul a fost prezent și el, pe un public mult mai restrâns și rece, din București.
În aceste 45 de zile s-au cheltuit 10.000 RON și s-au generat 25.440 de click-uri, iar reclamele au fost văzute de 944.000 de oameni la un CPC de 0.40 RON.
Care sunt elementele care au dus la succesul acestei campanii?
Chiar din noiembrie, Mădălin și echipa s-au ocupat de scrierea, filmarea, editarea și publicarea conținutul video pentru promovarea evenimentului. Acest obicei a fost repetat săptămânal, în unele săptămâni având și până la 3 materiale promoționale despre eveniment, respectiv: Podcast cu Micutzu, Podcast cu Gojira și noua emisiune de Stand-up, The Mic.
La fiecare publicare a conținutului cu endorsment (Micutzu, Gojira și The Mic), vânzările au avut spike-uri și au depășit 150 de bilete în 24 de ore.
Care sunt lecțiile pe care le putem lua de aici?
Marketingul acestui eveniment a fost orientat către mai multe surse de trafic, însă accentul și „baza” au fost în publicul deja existent și atașat brandului. O lecție de Lifetime Value Customer executată impecabil de Mădălin și echipa Headline Management.
Conținutul organic a fost păstrat pe direcția lui normală și tradițională, dar prezentă, unde din când în când s-au inserat materiale promoționale care au reamintit userilor că pot face achiziția.
Cel mai interesant lucru pe care l-am observat în comportamentul de achiziție a avut loc în seara în care Mădălin a ținut un live de+3 ore.
De fiecare dată când aducea aminte de Sala Palatului pe live, exista un spike de 3-5 vânzări la 2 minute după ce informația era anunțată pe video.
Acest lucru s-a repetat pe durata live-ului, iar acele 3 ore au adus +100 de vânzări organice.
_______
În continuare sunt de părere că este imperios necesar ca fiecare brand să pompeze conținut organic în social media, indiferent de topic. Kaufland face meme-uri, McDonalds se dă la glume cu KFC, Rocket Agency postează și campanii nereușite, dar tu încă ești de părere că nu se uită nimeni la postările tale și că nu sunt interesante.