increase customer retention rate at your store
Bună dimineața și bine ați (re)venit la postările noastre!
Today’s subject: Creșterea retenției unui singur cumpărător.
Ce-ar fi dacă, toate calculele tale legate de cum faci eCommerce cu produse, s-ar schimba?
Stai cu mine până la final, că facem și matematică și exerciții practice.
În ultimele 8 luni m-am retras puțin din zona de content pentru promovarea serviciilor și am lucrat intens alături de echipa Rocket Agency pentru a dezvolta mai mult plaja de servicii pe care le oferim și am îmbunătățit și serviciile existente până în punctul în care, rata de retenție a unui contract din agenție trece, în medie, de 9 luni.
cum sa cresti rata de retentie in magazinul tau online - Increase the customer retention rate in your store
Creșterea este substanțială pentru noi și la fel va fi și pentru tine la finalul acestui exercițiu.
Ce înseamnă, în primul rând, cuvântul RETENȚIE? În dicționarul explicativ al limbii române, cuvântul retenție este explicat sub formă de oprire sau reținere.
Exact ce vrem să facem cu un client dintr-un magazin de ecommerce.
Hai să începem conversația de la costurile de achiziție (sau costurile de vânzare).

Să presupunem că astăzi, deții un magazin cu produse ce pot fi vândute aceluiași client de mai multe ori. Dacă ai un magazin de haine, azi poți face 1 vânzare unui client nou și să-i vinzi un tricou, iar mâine îi poți vinde blugi sau o rochiță.

Acum conversația devine palpitantă.

Astăzi, ai reclame pe Facebook și bagi bani în reclame, iar costul tău de achiziție pentru 1 vânzare este în jurul sumei de 40 de lei. Dacă aduni 40 de lei + agenție + cost transport + taxe + furnizor + administrare la tine în depozite, probabil că acest cost de achiziție de 40 de lei îți este nu ușor incomod, ci foarte incomod.

Săptămâna viitoare, clientul care a venit să-ți ia astăzi 1 tricou, vine și cumpără și o pereche de blugi, dar acesta nu vine dintr-o campanie plătită, ci vine dintr-o campanie de email marketing sau dintr-o postare pe facebook sau, își aduce el aminte de magazinul tău și accesează organic site-ul și comandă.

Primul tău instinct este să spui: a venit înapoi singur, organic, pentru că îi place produsul. Ceea ce este complet adevărat.

Doar că, atunci când clientul tău se întoarce să cumpere și a doua oară fără o reclamă plătită, dintr-o dată, costul inițial de 40 de lei pe care l-ai plătit pentru a aduce acest client în magazinul tău, se transformă în 20 de lei.

Nu doar asta, dar dacă primul tricou cumpărat a fost 150 de lei, și blugii au costat 250 de lei, dintr-o dată, ROAS-ul tău per 1 client, se transformă din ROAS 3.75 (150 RON tricoul împărțit la 40 RON reclama în Facebook), în ROAS 10. (150 ron tricoul + 250 ron blugii împărțit la 40 ron reclama).

Ce înseamnă toate aceste calcule și de ce ar trebui să sari cu pixul pe foaie urgent și să recalculezi toată abordarea?

Dacă prinzi încă 2 ani la rând cu diverse campanii de promovare din politic sau companii mari precum Temu, fără aceste calcule, în aproximativ 24 de luni, ești out of the business.
Și asta se va datora exclusiv faptului că la nivel micro, te-ai calicit să vinzi produse în urma cărora oamenii nu se mai întorc, sau dacă ai produse care sunt căutate organic de useri a doua și a treia oară, ai uitat să apeși și alte butoane de conversie, altele decât Facebook Ads și Google Ads sau TikTok Ads.

Dacă revenim la socoteala de mai sus și mai adăugăm încă 2 vânzări făcute aceluiași client prin Email Marketing sau content care să ajungă pe feed-ul oamenilor, zi de zi, fără oprire, costul de achiziție pentru o vânzare inițială se va transforma din 40 RON în 10 RON

Iar aici, începe cu adevărat conversația frumoasă.

Ce este de făcut în situația în care constați cu stupoare că produsele tale nu sunt vandabile și a doua și a treia oară?
Poți alege să faci volume de vânzări și să câștigi profit mic per comandă, dar asta te-ar incomoda și mai tare prin prisma cheltuielilor deja existente, sau poți, cu timpul, să migrezi către o categorie de produse care să-ți aducă recurență.

Sau, schimbi furnizorul de produse actual cu unul care oferă o calitate mai bună și recalculezi toate cifrele la volume mari de comenzi care pot avea recurență din alte medii de promovare.

De ce este important să faci aceste calcule astăzi, mai mult ca oricând?

În 2020, când am început cariera de media buyer, mi-am luat ca punct de reper piața de publicitate din Statele Unite și am început să studiez mersul lucrurilor la americani. Spre surprinderea mea și spre șocul pieței din România, încă de atunci vorbeam despre niște vremuri în care costurile de achiziție vor depăși 40 RON, ROAS-ul va scădea drastic și lucrurile se vor schimba foarte mult.

Astăzi, la 4 ani distanță de acea postare, suntem foarte aproape de acele predicții făcute de mine la momentul respectiv.

Situația nu se va îmbunătăți cu nimic de acum încolo. Temu a intrat în piață cu multe produse care sunt MULT mai slabe decât cele pe care le vinde deja piața, dar în ciuda acestui aspect, are niște prețuri atât de bune și un buget de promovare atât de mare, încât îți crează ție, proprietar de magazin, o mare problemă de cash flow, îți aduce scăderi în vânzări și îți face viața amară.

În 2024 și 2025, utilizatorii de rând pun și mai mult preț pe produsele calitative, pe conținutul autentic și pe o experiență de achiziție plăcută.
Dacă nu folosești tot angrenajul de marketing la capacitate maximă, pierzi foarte mulți bani pe termen lung.

Așa că, dacă dorești să lucrezi cu o agenție care îți poate oferi toate aceste servicii, te așteptăm pe www.rocketagency.ro unde banii tăi au o direcție concretă.

Împreună cu tine, înainte de a începe colaborarea, facem calculele necesare pentru achiziția unui client, calculele de profitabilitate și calculele de vânzări estimative ce pot fi aduse, în funcție de celelalte două variabile din această propoziție.

Semnat, Cristian de la Rocket Agency care alături de echipa dezvoltată puternic de la începutul anului și până acum, au reușit să crească durata de viață a unui contract în agenție de la 6 luni, la 8-9 luni (și numărătoarea continuă)

Scrie-ne întrebările tale mai jos, iar noi îți vom răspunde cu soluția!