Să faci doar reclame pe Facebook sau pe Instagram fără să ai o strategie de marketing și advertising în spate este ca și cum ai fi în ringul de box cu o mână legată la spate. O să încasezi cât n-o să poți duce.

Ce vreau să spun cu asta? Există în online mii de afaceri care rulează reclame pe Facebook zi de zi. Dintre ele, sunt sute cărora le merge bine și câteva zeci cărora le merge excelent.
 
Ce se întâmplă în spatele unei astfel de afaceri?
 
Înainte de reclame, înainte de bugete, ROAȘI, CPA-uri și texte de copy, în spatele afacerilor care fac diferența în piață stă o strategie de Marketing bine pusă la punct și mai stă și o strategie de Advertising la fel de bine pusă la punct.
 
Strategia de Marketing include și strategia de Advertising într-o oarecare măsură, Advertising-ul fiind doar roată de la căruță.
Despre Marketing vă poate spune Claudiu când se întoarce din concediu, însă până atunci am să vă vorbesc puțin despre advertising.
 
Advertising
/ˈadvətʌɪzɪŋ/
noun
  1. the activity or profession of producing advertisements for commercial products or services.”an advertising agency”
 
Activitatea sau profesia producerii publicității pentru un produs comercial sau pentru un serviciu.
Probabil că nu-mi ajunge postarea asta să elaborez importanța publicității în mersul oricărui business, însă voi încerca să sintetizez pe cât posibil și dacă va fi nevoie voi reveni și cu o altă postare.
 
Publicitate. Bannere online, bannere offline, networking, social media, YouTube, televizor, flyere, cărți de vizită, reclame plătite, afișe pe pereți, stickere, shoutout-uri pe Instagram de la terțe persoane / afaceri. Lista poate continua cu multe alte variante.

De ce este nevoie de publicitate și de ce publicitatea nu se rezumă doar la reclamele de pe Facebook sau Google?

Să luăm cazul Deliei. O vezi la televizor la iUmor, o asculți la Radio când intră în trenduri și există o șansă să o urmărești deja și pe Instagram sau pe Facebook sau chiar să dai de ea pe TikTok, iar dacă nu ești fan al niciunei platforme dintre cele 3, cu siguranță, în ultimele 12 luni, te-ai uitat măcar o dată la un micro content pe YouTube de la iUmor și ai văzut-o acolo în juriu. Omniprezență. Cum ne place nouă să vorbim pe aici pe grup, multichannel. Prezența în online cu un multichannel în spate nu se rezumă doar la reclame pe Facebook, Instagram, Tiktok sau Google.

Spuneam mai sus de bannere online, offline, networking, social media, etc, etc. Toate aceste unelte sunt vitale pentru o prezență cât mai mare în online și chiar dacă pare greu de implementat sau costisitor pe termen scurt, pe termen lung o strategie de Advertising nu îți va aduce decât beneficii.

Pentru cunoscătorii de crypto. Să luăm cazul Elrond (EGLD). Anunțarea monedei a avut loc cu un press release, pe câteva canale de socializare și prin cercuri închise de comunități specifice nișei.

Fast forward câțiva ani mai târziu, după multe ore de muncă, multă implicare și pași gândiți foarte bine până în cel mai mic detaliu, compania Elrond este una dintre cele mai mari speranțe ale pieței de criptomonede. Strategia lor de publicitate nu s-a rezumat la reclamele pe Facebook sau la PPC-ul de pe Google. S-au investit timp și bani în colaborări, în recomandări, în asocieri de imagine, s-au oferit bonusuri de loialitate pentru utilizatorii dedicați și s-au creat programe de fidelizare atât pentru clienții existenți cât și pentru clienții care au apărut pe parcurs.

În rândul comunității de criptomonede, la apogeul motoarelor turate în direcția publicității, EGLD a fost una dintre cele mai discutate monede din piață.
 
EGLD este doar un exemplu.
 
Pentru cei care sunteți aici pe grup de multă vreme și cunoașteți prezența mea din trecut, probabil că vă amintiți volumul de content produs nu doar pe acest grup, dar și pe celelalte grupuri din exterior și chiar și pe profilul personal.
Publicitate. Să fiți mereu pe buzele oamenilor. Să știe de voi, să vă țină minte, să își aducă aminte de voi cu ușurință. Poate fi un slogan catchy la care să vă gândiți, poate fi o strategie de content bine gândită cu care să ajungeți la o piață cât mai mare de oameni, poate fi un program de fidelitate și loialitate implementat pentru clienții voștri sau pot fi toate aceste lucruri la un loc.
 
Cel mai important este faptul că publicitatea afacerii voastre nu trebuie să se limiteze doar la reclamele din online.

Scrie-ne întrebările tale mai jos, iar noi îți vom răspunde cu soluția!