Tudor A. Ursente - Despre cât e de ușor să fii un om de marketing bun.
„Poate că au dreptate cei care îți spun că te ajută să faci o gălăgie de bani peste noapte; uite, să fii un om (bun și „rotund”) de marketing e chiar foarte ușor.
Nu trebuie decât:
Să ajungi să cunoști oamenii la fel cum se cunosc ei înșiși.
Să poți să le vorbești acestora fix „pe limba” lor, indiferent de mediu.
Să poți identifica nevoi reale în „piață”, cărora să le găsești soluții optime pe care să le împachetezi mai apoi într-un mod practic și intuitiv.
Să ai capacitatea de a vedea imaginea de ansamblu de fiecare dată, înțelegând măcar la nivel conceptual mai departe fiecare element care-l compune.
Să poți ”briefa” „pe limba” unui designer sau programator, în cel mai simplu și mai clar deopotrivă mod cu putință.
Să știi scrie bine.
Să o faci mai departe într-un mod natural, colocvial, practic, înțelegând că cele mai multe epitete și metafore nu-s uzitate în viața reală.
Să poți imita această viață reală, în mediul digital.
Să poți gândi o strategie pe termen lung, din care să izvorească ulterior campaniile care vin.
Să poți creiona campanii creative, adesea fără a avea extrem de mult timp la dispoziție.
Să poți să le implementezi pe acestea. Cu succes.
Să poți realiza reclame care vând.
Să poți astfel transforma 1 leu în minimum 3. Să repeți mai apoi asta de zeci și sute de mii de ori. Lună de lună.
Să interpretezi date corect, pentru că marketingul include multă statistică.
Să poți calcula corect un buget necesar.
Să-l poți administra, cu responsabilitate maximă dar fără frică, înțelegând că nu-i confortabil poate să ai „pe mână” mulți bani, zi de zi.
Să nu te streseze prea tare faptul că afacerile își pun mai toate speranțele în tine.
Să nu te streseze prea tare nici faptul că acest domeniu e unul în care rezultatele sunt mai mereu direct măsurabile.
Să-ți placă oamenii. Chiar și după ce stai cu ei în meeting-uri de multe ore care puteau fi un email.
Să nu te deranjeze că orice rezultat excelent al unei zile e șters cu buretele a doua zi, când o iei de la capăt.
Să ai valențe sceneristice. Uneori chiar și de regie, după caz.
Să-ți placă să înveți domenii noi, pentru a le putea înțelege în detaliu.
Să exersezi empatia, zi-lumină.
Să rămâi la curent cu toate noutățile care apar. Pe scurt, să citești zilnic.
Să nu te deranjeze faptul că vei jongla zilnic cu suficiente ”task”-uri diferite, chiar dacă nu există vreun consens în cee ace privește existența ”multi-tasking”-ului real.
Easy, peasy, zic. Cheers! ”
– a postat Tudor A. Ursente pe profilul lui de Facebook.