Raport vânzări 6 luni, magazin cu produse Auto

„Nu mai merge Facebook Ads să faci bani cu el…”, „TikTok nu convertește profitabil…” probabil că ți-ai spus de câteva ori anul acesta. Iar dacă n-ai spus-o tu, sigur ai văzut-o scrisă pe un perete de Facebook sau un grup de Facebook cu alți antreprenori.

În realitate însă, Facebook Ads și TikTok Ads sunt mai productive ca niciodată, dacă sunt făcute corespunzător.

În situația dată, vorbim de promovarea unui magazin cu produse pentru nișa de auto. 

În Noiembrie 2023, Ionuț a venit la noi cu o misiune clară și sigură. Din considerente de timp și încredere, Ionuț ne-a încredințat conturile de Facebook și TikTok într-o colaborare de 12 luni, pentru a face reclame plătite.

TikTok Ads raport pe 6 luni

Cerințele lui Ionuț n-au fost foarte extravagante. Ne-a comunicat foarte clar costurile de achiziție în care ne putem încadra și marjele în care ne putem „juca” cu costurile.

• Costul maxim de vânzare a fost setat la 120 RON

• Valoarea medie a coșului este la 1.000 RON

• Bugetele sunt nelimitate, dacă se păstrează costurile discutate

În primele 2 săptămâni de colaborare am lansat campaniile de Facebook și TikTok cu bugete între 200 RON și 400 RON pe zi pentru fiecare dintre platforme.

După primele 2 săptămâni de campanii, am constatat că TikTok aduce doar 25% din conversiile de pe Facebook cu bugete similare, astfel că, am păstrat întotdeauna acest raport de cheltuieli pentru cele două platforme.

Produsele vândute aici sunt pentru un public relativ izolat și anume, șoferii de autoturisme care doresc să-și actualizeze consola centrală de navigație.

Misiunea nu a fost imposibilă, dar nici foarte dificilă.

Ionuț a venit la noi cu un brand existent în piață deja de 8 ani, cu produse foarte bune și calitative și cu un site IMPECABIL din toate punctele de vedere, de la tracking la aspect și culori.

Pe scurt, mai bine de 80% din eforturile Rocket Agency de a face publicitate au fost deja acoperite de Ionuț prin construirea unui brand serios, longeviv și calitativ.

Testele noastre inițiale au început cu un catalog general pe toate produsele.

Pentru context, conturile de Facebook și TikTok ale magazinului au fost proaspete, cu 0 ad spend, 0 conversii. Doar datele adunate din magazin de către Pixeli.

În fază inițială am vrut să observăm costurile conturilor „la rece”, acesta fiind și motivul pentru care am folosit cataloagele generale.

Primele 30 de zile

În primele 30 de zile a trebuit să ne pregătim (deja) pentru Black Friday și să-l bugetăm corespunzător.

Decembrie 2023, vânzări Facebook Ads

Astfel că, după ce am văzut care sunt costurile medii ale campaniilor, am alocat un buget de Black Friday relativ micuț, dar care a scăzut media costului de achiziție de la 110 RON, la 60 RON, în medie, pentru aceste prime 30 de zile pe Facebook, iar pentru TikTok am coborât bugetele la un minim, minimorum, pentru acest interval de timp, având cheltuieli de sub 100 RON pe zi.

Decembrie 2023, vânzări TikTok Ads

În decembrie 2023, după 30 de zile de reclame FRESH, contul de Facebook a terminat luna cu 175 de vânzări și o valoare totală de vânzări de 175.524 RON, iar TikTok a adus și el 18 vânzări cu o valoare totală de 20.549 RON.

Ianuarie 2024, Facebook Ads
Ianuarie 2024, TikTok Ads

Primele 90 de zile

În primele 90 de zile de rulat campanii, am întâmpinat foarte multe instabilități atunci când am vrut să ridicăm bugetele, în special pe Facebook Ads.

Problema cea mai mare a fost faptul că de fiecare dată când depășeam 500 RON buget zilnic, Costul de Achiziție creștea la peste 100 RON, lucru care ne-a dat bătăi de cap până în luna Aprilie, pe la jumătate, când am hotărât să atacăm bugetele dintr-o cu totul altă perspectivă.

Până la jumătatea lui Aprilie 2024, obișnuiam să creăm campanii noi pentru a aduce plus de vânzări, însă acest lucru s-a modificat din aprilie încoace, când, în funcție de performanțele unei campanii, la anumite ore din zi, am ridicat sau am coborât bugetele pentru a păstra costurile de achiziție în parametrii optimi.

Această modificare nu doar că a adus stabilitate în contul de reclame, dar ne-a permis să depășim pragul zilnic de 500 RON pe zi cheltuiți pe reclame, păstrând și costurile per vânzare în parametrii optimi și menținând numărul de vânzări în pragul de 8-10 pe zi.

În mod tradițional ai spune că o medie de 8-10 vânzări pe zi nu îți aduc profituri foarte mari, dacă iei în calcul toate celelalte costuri, însă în realitate, pentru că am semnat cu Ionuț pentru 1 an de zile cu plata în avans, Ionuț a economisit câteva mii de euro bune cu noi pe durata celor 12 luni din colaborarea noastră.

Colac peste pupăză, la toate costurile de mai sus, o să îți spunem și că rata de retur este de maxim 1 produs lunar dintr-o medie de 600 de comenzi, lucru care ajută foarte mult gestionarea costurilor și, evident, aduce stabilitate în calcularea marjelor de profit și a cashflow-ului.

Statistici raportate după 6 luni de colaborare cu Rocket Agency

1. Numărul de vânzări în site a crescut cu 49.5% prin introducerea Facebook Ads și TikTok Ads
2. Vânzările totale raportate în Meta și TikTok: 1.509
3. Valoarea totală a conversiilor în Meta și TikTok: 1.547.668,11 RON
4. Costul mediu de achiziție: 95,56 RON
Pe Google Ads, Ionuț, proprietarul magazinului își face de cap cu campaniile, iar această combinație de 3 platforme, împreună cu un customer service excelent, un produs foarte bun și un magazin impecabil, pot aduce aceste creșteri pentru orice magazin.
Vrei și tu să lucrezi alături de profesioniști și să nu mai ai stresul campaniilor făcute zilnic?
Vrei să ai vânzări stabile la costuri mai bune și o echipă în spate care să aibă grijă de imaginea brandului tău și de vânzările acestuia?
Contactează-ne folosind formularul de mai jos.

Scrie-ne întrebările tale mai jos, iar noi îți vom răspunde cu soluția!